vrijdag, juni 16, 2006

Zijn mensen bang voor hun eigen overtuigingen?

Deze week gaf ik voor een van mijn grote klanten een key note presentatie voor een van hun afdelingen. Ik begon de presentatie met een introductie over bewustijn, in hoeverre we bewust leven en werken. Van een groep van 50 mensen kreeg ik de indruk dat 10 "begrepen" waar ik het over had, en de overige 40 zich nogal geconfronteerd voelden....."hoezo ben ik zelf verantwoordelijk voor mijn business?"...hoe bedoel je, mijn geloofsovertuigingen? hoe bedoel je, hoe ik naar mijn klanten kijk beinvloedt de relatie die met ze heb?

het leek erop, en ik moet voorzichtig zijn met deze conclusie, dat velen van ons dagelijks "doen", maar niet "zijn". Durven we nog wel na te denken? Durven we nog wel te voelen?....en....Durven we nog wel te dromen?

Voor velen is het tijd voor een wake up call...zo wilde ik ook eerst mijn presentatie beginnen, goedemiddag, dit is uw wake up call...."smell the roses, or is it menure?" ...die vond ik toch wel een beetje hard...